Alla inlägg den 28 januari 2017

Av Mikael Ståhlnacke - 28 januari 2017 23:15

2 Fantastiska Sporter att spela på hos Spelsidor

Du hade lagt ett spel på 1 pund på Leicester City att vinna Engelska Premier League titeln under säsongen 2015/2016 hade du vunnit härliga 5000 pund vid slutet av säsongen. Min erfarenhet säger mig att du aldrig kommer att komma över en affärside där du kommer att tjäna samma summa som Leicester vann åt spelare på så kort tid under säsongen 2015/2016. Många vet dock inte att det finns chanser att vinna sådana summor pengar på andra sporter än fotboll.


Mitt intresse för spelande utvecklades tidigt på 2000-talet när onlinespel var ganska nytt och under de två första åren horade jag så mycket bonusar som möjligt så att jag kunde hitta pengar till att spela på spelmaskinerna så väl som att lägga ett par spel på fotboll. På den tiden var inte bonusrestriktionerna så tighta och jag tjänade mycket pengar, men när konkurrensen ökade online, ändrades det. Det är viktigt att ha i åtanke att jag är ett stort fan av Arsenal FC och som sådan har jag utvecklat ett sinne för hur jag kan förutse Arsenals matcher. Laget vann tillräckligt mycket pengar åt mig som gjorde att jag kunde betala av mitt bostadslån och gifta mig med min fru, men saker och ting förändrades.


Utökad konkurrens ledde till utökade restriktioner hos onlinespelbolagen. Spelkraven höjdes hos olika sidor och bonussummorna minskades till ett par hundra. Men antalet sporter som erbjöds utökade från bara fotboll till hästlopp, greyhound, amerikansk fotboll, golf, ishockey bland andra sporter. Det fick mig att pröva på ett par av sporterna för att försöka diversifiera mina vinster från spel. Efter flera år av att testa sporterna, bestämde jag mig till slut för följande sporter:

1.   Tennis

Tennis är helt klart en av de globalt mest sedda sporterna. Bortsett från fotboll är det den andra sporten som har de som slår rekord och underdogs, superstjärnor och hemmafavoriter. Sporten är baserad på fantastisk tradition och har fortfarande den bästa teknologin och en progressiv behandling av könen. Från Maria Sharapova och Novak Djokovic till Serena Williams och Roger Federer, tennisen saknar inte älskade spelare och namn som alla känner till. Men hur kan episka matcher som den mellan Novak Djokovic och Roger Federer fortfarande vara minnesvärda? Det bästa sättet jag har hittat är att lägga spel.


Jag kommer till exempel ihåg Wimbledon finalen 2014 när Roger Federer slog Novak Djokovic, inte bara för att jag var där, utan också på grund av summan jag vann. Efter att ha bevakat Roger Federers prestationer i över ett år, var jag säker på att han skulle vinna i finalen och jag spelade stort på honom. När matchen var slut hade jag vunnit 2000 pund.

Vad du bör förstå om spel på tennis

Innan du kan lägga ett spel på tennis finna det ett antal faktorer som du bör förstå. Först av allt, du måste lära känna de olika turneringarna, i vilka länder de spelas, vilka spelare som brukar delta i dessa turneringar och hur de har presterat! Det är viktigt då det kommer att hjälpa dig att förstå vilken typ av spel du bör lägga och vem du bör lägga dina pengar på. Du bör även lära dig längderna av olika matcher då det är viktigt för hur mycket du kommer att tjäna i slutet. Personligen anser jag att långa matcher är mer vinstgivande då det visar mer av en spelares förmåga.

Till sist bör du lära dig de olika spelformerna.


Du kommer att vara glad över att det finns outright spel precis som i fotboll där du kan spela på vem som kommer att nå kvart, semi, final eller vem som går vidare. Du kan även spela på vem som kommer att vinna ett set och med hur många poäng. Det är även viktigt att känna till hur man använder livespelsfunktionen. Genom att korrekt kunna analysera hur oddsen förändrar och rätt timing kan du vinna stort på tennis!

2.   Golf

Golf som sport spelas nu i nästan alla länder i världen, men professionella spelare kommer vanligtvis från Europa, Asien eller USA. Med ett ständigt ökande antal spelare har det också tillkomit flera tourer som sträcker sig från Sunshine, Kanadensiska, Japanska och Australiensiska bara för att nämna ett par. Men den populäraste turneringen som du kan spela på och tjäna bra pengar på är US PGA Tour, Race to Dubai och den europeiska touren. Det senare eventet spelas nu över hela året och hålls i olika platser i världen inkluderat Australien, Kina, Indien och Sydafrika.


Utöver tourerna finns det även ett antal match play event som spelas i utslagsformat. Precis som med tennis har golf också fyra majors, närmare bestämt US Masters, som börjar i april, US Open som spelas i juni, Öppna mästerskapen, också känt som British Open, spelas i juli och US PGA Championship som spelas i augusti. Utöver dessa tävlingar finns World Golf Championship event som bara inkluderar de högst rankade golfspelarna i världen.


Vad du bör förstå om spel på golf

Precis som med tennis finns det ett antal faktorer som du bör ha en bra förståelse om innan du kan börja spela. Som du har sett är golf en ganska intressant sport som löper över hela året och att förstå hur man gör för att vinna spelen kommer säkert att hjälpa dig att tjäna bra pengar.


Till att börja med, det är viktigt att känna till alla spelare och hur de är rankade i sina länder eller kontinenter. Det kan du enkelt få reda på genom att titta på World Golf Championship event där bara de högst rankade spelarna deltar. Nästa steg är att titta på deras form över de senaste eventen. De som kommer till tävlingar i bra form och i bättre kondition brukar vanligtvis prestera bättre. Titta även på hur de har spelat på golfbanan tidigare då det kan visa vad du kan förvänta dig! Till sist, jämför alla favoritspelaren i fråga om deras drive, längd, träffsäkerhet, styrka och kraft och titta även på andra faktorer.


När du väl har koll på all fakta kan du lägga ditt spel på antingen en spelare att vinna tävlingen, att sluta topp 5 eller topp 10, vem som kommer att vara i ledning efter första omgången eller turneringsdag eller spela på vinstmarginalen.

Ovido - Quiz & Flashcards