Alla inlägg den 31 januari 2017

Av Mikael Ståhlnacke - 31 januari 2017 23:15

Är det verkligen att föredra att göra en cash out på spelsidor?


Som de flesta redan vet utvecklas spelbranschen varje dag och blir bättre på många sätt. Utvecklingen av spelbranschen sker kanske på grund av den hårda konkurrensen bland onlinespelbolagen. Samtidigt som denna konkurrens kanske inte anses vara rättvis för dem, kommer du säkert att hålla med mig om att det är vi spelare som drar stor nytta av det. Ja, du undrar kanske hur vi kan dra nytta av det samtidigt som vi förlorar pengar hos sidorna? Nå om det är så att du förlorar pengar, ursäkta mig men då är du en okunnig spelare! Ja, du är okunnig då funktioner som till exempel cash out har gjort det väldigt enkelt att rädda oss själva från att gå igenom det svåra med att missa en enorm vinst på grund av ett lag inte lever upp till förväntningarna.


På grund av det stora antalet frågor som jag får från spelar om cash out alternativet verkligen är ett bra alternativ, har jag bestämt mig för att ta fram en kort men koncis artikel om hur denna metod kan användas för att gynna dig. Om det är en bra metod att använda online låter jag dig avgöra för dig själv.

Vad är cash out?

Cash out funktionen enkelt uttryckt, låter dig ta tillbaka ett spel som har lagts innan spelformen har stängts. Detta val är i huvudsak till för att låta dig ta en del av eller hela vinsten eller under andra förhållanden minska potentiella förluster om du känner att det är osannolikt att ditt spel kommer att gå in.

Vad är det huvudsakliga funktionerna med cash out alternativet?

Som vi sa ovan, cash out funktionen är i huvudsak riktad till att låta dig ta en del av eller hela vinsten från ditt spel eller minimera förlusten om du känner att ett spel kommer att förhindra dig från att vinna den där enorma summan pengar. Vad jag inte nämnde är det faktum att du inte behöver ta ut hela summan då det finns ett alternativ som heter partial cash out. Med hjälp av denna funktion kan du bestämma dig för att göra en cash out på din första insats plus en del av vinsten och låta resten av spelen gå vidare. Om spelet förlorar, bör du i alla fall ha gjort en vinst.


Hur gör man en cash out i delar?

Att göra en cash out i delar är inte en komplicerad process då den har förenklats genom att använda cash out slider alternativet. Slidern har designats för att låta dig ta en del av dina spel enkelt istället för att ta ut hela den satsade summan.


Notera att ordet insats då det är vad cash out slidern är baserad på. De flesta personerna brukar bli förvirrade över om hur detta alternativ faktiskt fungerar. Det är därför jag kommer att använda ett exempel baserat på Bet365s och Skysports spelsidor. Jag är inte säker på om andra spelbolag använder samma metod, men oavsett skillnaden är jag säker på att det följer samma process när man gör en partiell cash out.


Låt oss till exempel anta att du har lagt ett spel på 20 pund och det totala oddset är 10. Om ditt spel går in kommer du antagligen att kunna förvänta dig 200 pund. 45 minuter in i matchen verkar ditt urval gå din väg och Skysport erbjuder dig redan ett alternativ om att delvis ta ut 50 pund. Genom en cash out kan du välja att ta ut hela summan eller helt enkelt bara ta ut en del av den genom att klicka på slidern i cash out alternativet och välja summan som du vill ta ut.

Steg för steg guide hur du gör en cash out

Denna steg för steg process för hur du gör en cash out är specifik för de som använder Bet365s konto. Om du inte kan följa processen, kan du lika gärna kontakta Bet365s kundtjänst för ytterligare hjälp.


När du väl har lagt ditt spel hos Bet365 kan cash out alternativet hittas under ”mina spel”, som du hittar på den högra sidan av skärmen. Om du vill göra en cash out direkt, kommer du att märka att den initiala summan har minskats med 5 %. Dessa 5 % går till Bet365 då det är deras avgift för att erbjuda denna tjänst.


 

För att göra en cash out på hela summan, klicka helt enkelt bara på cash out. Men om du bara vill göra en cash out på en del av summan, klicka på knappen bredvid cash out. Det kommer att ta fram slidern som bör låta dig välja hur mycket du vill göra en cash out på.

 


När du väl är klar med att välja summan som du vill göra en cash out på, kommer Bet365 be dig att bekräfta om du verkligen vill göra en cash out på den valda summan. Det kommer även att visa dig hur mycket som är kvar av den potentiella summan som du kommer att vinna om ditt spel går hem.

 

Under vilka förhållanden kan man göra en cash out?

Under vissa förhållanden kan man inte göra en cash out. Det är då när du gör dina val så måste spelen ligga under livespelssektionen. Det innebär att du måste vara säker på att när du väljer dina spel så måste alla spelen vara livespel. Och även om du ha alla dina val under livespel, om något av spelen inte går in efter 90 minuter så försvinner cash out alternativet direkt.


Om du till exempel har valt Arsenal, Chelsea, Manchester United och Newcastle United alla till att vinna inom 90 minuter och Chelases match börjar tidigt och de spelar lika eller förlorar, innan de andra matcherna har börjat, försvinner cash out alternativet. Det är därför alltid bra att välja lag som spelar samtidigt för att undvika besvikelser.




Finns det några fördelar med att använda cash out funktionen medan man spelar?

Det finns faktiskt en fördel med att använda denna funktion. Bortsett från det faktum att du kan undvika stora förluster när du spelar, du utökar till och med dina vinstchanser när du har en väldigt liten insats. Personligen drar jag i genomsnitt in nästan 100 pund från en insats på 10 pund varje helg. Hur jag gör det?


Det är ett enkelt trick, jag tar vanligtvis fram ett spel på över 2,5 måls kombinationsspel och vid halvtid bör det finnas två eller tre lag som är gröna. Vanligtvis är cash outen på omkring 50 pund och när vi är i den 70.e minuten, bör jag ha omkring 90-120 pund. Vid andra tillfällen brukar jag ha hela min summa redo för en cash out.


Är det verkligen klokt att göra en cash out på spelsidor?

Som jag har nämnt tidigare, det är helt upp till dig. Jag har prövat på olika varianter av denna funktion och hur man kan dra nytta av den. Men innan du lägger den åt sidan tycker jag att du ska ge den en chans och sedan kan du bestämma dig för om det är ett bra alternativ för dig.

Ovido - Quiz & Flashcards